måndag 26 oktober 2009

Hammarby-Aik

Jag har varit och kollat på derby igen! Den här gången mötte dom AIK. Innan matchen trodde jag att Hammarby skulle förlora stort! Men det blev inte så som tur. Det blev bara 1-2. I första halvlek spelar Hammarby inte bra och då gör AIK ett mål. Det är Flavio som trycker in bollen. I andra halvlek är Hammarby ett helt nytt lag och då är dom så bra att dom till och med gör ett mål! Nu har dom kvitterat. Det är Simon Helg som nickar in den bakom Örlund!!!! Efter det gjorde Kenny Pavey slutresultatet. AIKs tifo var iallafall häftigt men jag vet ännu inte hur Hammarbys tifo ser ut. Jag tror jag vet lite om Hammarbys tifo. Det var iallafall stora gröna och vita band som man hängde fast. Och så fanns det band man kunde slänga ner!

Fakta om matchen:

Publik: 23 884
Skott på mål Hammarby: 6
Skott på mål AIK: 4
Bollinnehav Hammarby: 46
Bollinnehav AIK: 52
Skott utanför mål Hammarby:5
Skott utanför mål: 7
Hörnor Hammarby: 5
Hörnor AIK: 3
Offside Hammarby: 2
Offside AIK: 1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar